5 Ağustos 2007 Pazar

Hei!

Norvecteyiz.

Insanlarin en sIk sordugu soru: Hava nasil? Hava bir sicak bir soguk. 21 derece oldugunu da gorduk. Ama bir anda yagmur baslayip hava sicakligi 5 derece birden de dusebiliyor. Semsiyenin ve montunun surekli yaninda olmak zorunda oldugu bir yaz.

Bir de bu havaya yaz diyorlar, garip geliyor bana. Ben kendimi yaz bitmis gibi hissediyorum, ama agustosun basinda oldugumuz hatirlatilinca 'aaa evet' diyorum.

Hava saat 23'te karariyor. Gunun kacta aydinlandigini henuz goremedim.

Hala otelde kaliyoruz. Carsambadan beri evleri geziyoruz. Dun gezdigimiz bir evde karar kildik sonunda. Hafta icinde tasinmayi planliyoruz.

Tasinacagimiz ev tepe bir yerde. Tum sehir gozlerinin onunde, harika bir manzara. Ama benim sordugum ilk soru, kisin bu yol nasil cikiliyor? Ingiltere'de yokus olmamasina alismis, Turkiye'de de yollarin kardan tikanmasina takmisim tabi. Yokus ve kari birarada dusununce elimde degil, endiseleniyorum. Insanlar anliyorlar gozlerimdeki endiseyi. Kisin cok da kotu degil diyorlar. Onlar icin cok da ekstrem bir durum degil tabi kar yagmasi. Yaz kis bisiklete biniyor ya da yuruyor bu insanlar, anlattiklarina bakilirsa. Bense hala nasil nasil diye soruyorum. Onlarda endiselenme diyorlar. Ben yine nasil nasil diye soruyorum.

Geldigimizden beri cok yorulduk. Bu pazar gununu tembel geciriyoruz. TV'de Formula 1'i seyrettik. Simdi de komik birseyler var mi diye TV'yi karistiriyoruz.

Hele bir tasinalim, hemen haber verecegim.

har en hyggelig helg!

6 yorum:

Berceste dedi ki...

Ben gitmedim, ama gidenlerden duydum ki, özellikle kaldırımların altında karın erimesi için ısıtma sistemleri varmış o kuzey ülkesinde! Endişelenme diyorlarsa vardır bir bildikleri :)

müzi dedi ki...

berceste, hosgeldin :)

soyledigin gibi yollar burada alttan isitmali. ulke soguk ama derler ya, adamlar hicbir masraftan kacinmamislar, aynen oyle :). insan gordukce ve ogrendikce rahatliyor.

Esra dedi ki...

Birkac sene olce, Moskova'ya gitmistim Haziran ayinda. Hava, aynen senin dedigin gibi 23 civarinda karariyordu ve 4-5 saat sonra aydinlaniyordu. Uykuyu bozucu bir durum ama kalin perdelerle halledilir herhalde.

Ben de Isvicre gibi karin 4-5 ay yerden kalkmadigi bir ulkede oturuyorum. Gercekten endiselenme. Onlar alisiklar. Siz daha uyanmadan tum yollar temizlenmis ve tuzlanmis olacaktir. Yokus olmasinin hic farki yok.

Yeni yuvaniz hayirli olsun. Merakla bekliyor olacagim yeni izlenimleri...

Sevgiler
Esra

müzi dedi ki...

Esra, hosgeldin:)

cok tesekkur ederim paylastigin bilgiler ve iyi temennilerin icin. artik biliyorum, korktugum gibi olmayacak. bizde ki biraz da Turkiye'den kalma aliskanlik, surekli korku senaryolari yaziyoruz.

ben de seni ziyaret ettim bugun. daha da edecegim. :)

sevgiler...

B5 dedi ki...

AAAA!!! Kacirmisim tasinmani, hepsini simdi bastan okuyorum!
Hosgeldin! :)
Evet bana da pek yaz gibi gelmez bu paralelde yasam ama alisabilirsin belki.
Kari dert etme, üzerinde yürüyecegin tek yer parklar olacaktir ;)
Sevgiler,

müzi dedi ki...

hosbulduk B5 :)

bir cirpida gecti zaman. geldim ve yerlestim bile iste. simdi sira alismakta, o da olur :)