16 Ağustos 2007 Perşembe

Iste Trondheim...


Fotografta Nidelva Nehri uzerindeki koprudeyim. Ve bu da kopruden gorunen 180 derecelik manzara. Sol tarafta gorulen Nidaros Katedrali. Orta alan ve yukarilar ise yerlesim yerleri (fotografin uzerine tiklarsaniz daha buyuk boyutunu gorebilirsiniz)



Bu da ayni kopru uzerinde gorulen manzaradan detay bir goruntu. En ust tepede gorulen beyaz bina Kristiansten Kalesi. 1681 yilindaki buyuk yangindan sonra insa edilmis. 1718 yilinda da sehri Isvecliler'in isgalinden korumak icin kullanilmis. Sehrin tepe noktalarindan biri oldugu icin sehre, daglara ve nehre bakan mukemmel bir manzarasi var.



Yine nehir ve kopru uzerinden detay bir goruntu. Solda gorulen Nidaros Katedrali. Kral Olav Haraldsson 1030 yilinda savasirken oldugunde Nidelven'de nehir kenarinda gomulmus. Rivayete gore, katedralin altarinin insa edildigi zemin (altar Turkce'de ne olarak geciyor bilmiyorum) kralin gomulu oldugu yermis. Olumunden bir yil sonra kral Saint ilan edilmis ve boylelikle sehre bugun dahi dini ziyaretler yapiliyormus. Katedrale gelince, 1070 yilinda yapimina baslanmis ve 1300 yilinda tamamlanmis. Nehir kenarinda ise parkta oynayan ve guneslenen insanlar gorunuyor.



Ve Trondheim'da bir seyahat acentasinin caminda Turkiye afisi. Yansimadan dolayi pek net bir fotograf degil ama fotograftakiler klasik bir cay tepsisinin icinde cay bardaklari. Boyle bir yerde ve yazin ortasindayken Turkiye ile ilgili reklamin deniz-kum-gunesi on plana cikarmasini beklerdim. Ama belki de onlar bizim otantik yanimizla daha bir ilgililer. Deniz-kum-gunes her Akdeniz ulkesinde bulunabilir birsey. Ama otantiklik her ulkeye gore degisiyor. Ya da bilmiyorum, ben yine de sasirmistim insanlarin deniz ve gunes icin tatile ciktigi bir donemde neden boyle bir afis diye...

13 yorum:

Esra dedi ki...

Cok hos bir sehre benziyor. Huzur verici bir goruntusu var. Ozellikle suyun ustune yansiyan sehir. Gule gule mutlulukla oturun.
:-)
Ilk firsatta mutlaka kuzey ulkelerini gormek istiyorum ben de.
Sevgiler
Esra

Açalya dedi ki...

Arcisugar gibi hissettim ben de. Huzur dolu bir yerde yasiyorsun. Tablo gibi. Cok sanslisin...

Turkiye afisi de hos olmus. Bikmisti Avrupali turistler deniz kum afisi gormekten. (Ama kuzey turistleri gidecekleri yaz tatili ulkelerini buna gore seciyorlar, tum yil goremedikleri seyin acisini cikariyorlar)

müzi dedi ki...

merhaba archisugar,
ben de bu fotografi cekerken suya yansimalari cok begenmistim. haklisin, huzurlu bir an. bu arada, bekleriz, gel :)
sevgiler

hosgeldin acalya :)
o an gercekten tablo gibiydi. aksamustuydu. yazin en sevdigim saatleridir. fotograf cekmek icin de en uygun saatlerdir diye dusunurum. ve ben mutlu olmustum, o saatte o goruntuye ortak olabildigim icin.
afis konusuna gelince, farkli oldugu icin hos bence de, katiliyorum. ama acaba hedef kitleyi daraltmamis mi diye dusunmustum. cunku deniz ve gunese ragbet eden turist sayisi daha fazladir ya hep... neyse, her ne sekilde olursa olsun, cok hosuma gitmisti oylece koseyi donunce karsima Turkiye'nin cikmasi :)
sevgiyle,

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor şehir. Tadını çıkarın.

müzi dedi ki...

meltem, hosgeldin:)

elimizden geldigince tadini cikariyoruz ve de cikaracagiz insallah.

Unknown dedi ki...

Gercekten cok hos bir sehirmis, bana Isvicreyi hatirlatti biraz, soguk ulkeler boyle galiba yemyesil ve huzurlu :) bende sehir disinda huzurlu bir yerde yasamak istiyorum insallah olur :) keyfinize bakin..

müzi dedi ki...

Buket :)
insallah.. ama insan sehirden uzak olunca o hareketliligi de ozluyor. sanirim sehre yakin bir 'countryside' en ideali.. :)

gezicini dedi ki...

merhaba,
sitenize ilk defa geldim bugün, Trondheim resimlerine bayıldım. yıllar önce Norveç'i, Oslo ve civarını görmüştüm. eski zamanları hatırladım şimdi. teşekkürler..
gorki

müzi dedi ki...

Merhaba gezinici, hosgeldin :)
henuz Oslo'yu cekemedim ama en kisa zamanda, umarim. ben de sizi ziyaret ettim bugun :)

Bir Derin Masalı dedi ki...

Sevgili Müzi iade-i ziyarete geldim :) Ve bir çırpıda tüm yazılarını okudum. Yeni evin, yeni ülken ve yeni şehrin hayırlı olsun. Umarım yaşadığın yerde mutlu ve huzurlu olursun.Öpüyorum... İstanbul' dan sevgiler...

müzi dedi ki...

hosgeldin Hande:)
cok tesekkur ederim iyi dileklerin icin. benden de Istanbul'a selamlar. yeni adresinde gorusmek uzere :)

Tmd rehabilitasyon dedi ki...

Erdem Çetinkaya

Ben 1 aydırTrondheimdeyim valla ne kadar huzurlu gelin birde bana sorun buraya gelecek olanlar yağ,demlik, cay yanlarında getirsin yemek kültürü olmayan bir yer..
Heleki domuz etiylearanız yoksa yandınız..
Ama nizami(bana sıkıntı veriyor), düzenli ve insanları medeni bir yer..
Medeni ama paylaşımdan ve donuk halk..
Tepkilerini göstermiyorlar..
Ruhsuzlar aslında..

KURT dedi ki...

merhaba muzi
1-2 ay içerisinde trondheime doktora ogrencisi olarak geleceğim. Kafamda epey bir soru var. Yardımcı olabilirsen cok sevinirim.
koksalkurt@yahoo.com