26 Ağustos 2007 Pazar

yagmur yagiyor sakir sakir sakir...


Neden her gokkusagi ciktiginda cocuk gibi sevinir ki insan? Tamam her gun cikmiyor bu gokkusagi. Ama bu kuzey ulkelerinde kirk yilda bir cikiyor da degil hani. Her gordugunde doga ustu bir olay gerceklesmis gibi davranmanin alemi yok. Alt tarafi isigin kirilmasi. Puff... Alt tarafiymis! Sen kir o isigi da gorelim o zaman! Seviniriz tabi gokkusagi gorunce. Renk katiyor hayata renk! Hem mecazi hem de gercek anlamda. Hani Ingilizlerin dedigi gibi, hayata 'literally' renk katiyor.

Bu da bu pazar gunu tam penceremin karsisinda cikan gokkusagi. Yagmur yagiyordu. Yagmaya devam ediyordu ki ayni anda hava acmaya, gunes gorunmeye basladi. Hah dedim, gokkusagi cikacak. Ne zamandir gokkusagi fotografi cekmek istiyordum. Aldim kamerami, pencerenin onunde beklemeye basladim. Fotograf dersinde hocamiz derdi, fotografi bekleyeceksin. En guzel isigin gelmesi, en dogru anin gelmesi icin bekleyeceksin. Bekledim. Onceleri cok silikti. O anlarini da cektim. Ama yukaridaki hali, renklerin doruga cikti zaman.

Cocuk gibi sevindim gokkusagi cikti diye. Pazar gunume renk katti.

16 yorum:

Justin Biebery dedi ki...

Merhaba Müzi,
ziyaret ediyorum hep ama, gökkuşağı yazını görünce dayanamayıp yazayım dedim:)) Ben de burada (İngiltere), Türkiye'de tüm hayatım boyunca gördüğüm gökkuşağının toplamı kadar gökkuşağı gördüm şu birkaç yıl içinde. O kadar sık ve parlak çıkıyor ki, artık ilk günlerdeki kadar heyecanlanamıyorum bile:)) Müthiş bir güzellik değil mi...
Fatma.

müzi dedi ki...

hosgeldin Fatma :)
al benden de o kadar. ben de bilmezdim gokkusaginin baska ulkelerde daha sIk gorundugunu. ne guzel di mi, dilerim gunlerimiz hep gokkusagi gibi olsun, rengarenk

Esra dedi ki...

Ne kadar guzel yakalamissin tam kusagi. Ben de hep cekerim ama yarimdir kusak. Hic yakalayamadim tam olanini.
Dilek dileseydin. :-)))

müzi dedi ki...

aaa dilek dilemeyi unuttum. Aslinda Esra ben de gokkusagi tamamlaninsa sasirmistim, ne guzel denk geldi boyle tam karsima diye icimden gecirmistim. sans iste.. bekledim ya pancerede, belki bekledigim icin bana geldi :))

elektra dedi ki...

müziii, iade-i ziyarete geldim. merhaba:)
tüm blogunu okudum bu akşam. istanbul'u bize bırakıp gitmişsin, gözün arkanda kalmasın, ne güzel bir yere gitmişsin.
kuzey ülkeleri deyince, ne çok önyargımız var bizim. mesela herkes birbirine bakıyor diye yazmışsın ya, aaa dedim ben.oradaki insanların daha çok içki bardaklarına baktığı önyargım var da. brigitte schwaiger dı sanırım, bir kuzeyli yazarın minik bir kitabını okumuştum, kuzeyliler ilginç gelmişti bana. çokça depresif, çokça rahatın bir taraflarına battığı insanlar olarak düşünürüm ben onları bir türkiyeli olarak. bir de norveçliydi sanırım bir yazarları var, adı aklıma gelmiyor ama ' pölsan' ya da 'pölsa' diye bir roman okumuştum. öyle hiçbir şey olmayan dümdüz bir yaşam anlatılıyordu. hımmmm diye diye okuduğumu hatırlıyorum. şimdi senin izlenimlerinle yeni bir gözlük takıyorum. yükün ağır yani, haberin olsun:)

müzi dedi ki...

elektra hosgeldin :)
uzerime yukledigin bu sorumlulugun altindan kalkabilirim umarim:). hala gozlem yapiyorum buranin insanlari hakkinda ve kafamda yazmak istedigim seyler var. her ne kadar acik fikirli olmaya calissak da, dedigin gibi onyargilar elde degil olusuyor. ben de burada gozlemledikce sasiriyorum. en cok yadirgadigim sicak kanliliklariydi iste. ama depresif bir taraf da var, haklisin o konuda. ama bu hava kosullari ile de baglantili. uzun kis gunleri intihar oranlarinin da arttigi zamanlar. dusun hem de burasi insanlarin refah seviyelerinin yuksek oldugu bir yer. ama dumduz bir yasam diyemeyiz surduklerine. hatta ben hareketlilikleri karsisinda hala saskinim. daha ayrintili yazmam gerek bir ara. sevgiler :)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Merhaba Müzi,
Seni Elektra'da görüp geldim.
Eski yazılarını, hatta İstanbul'da kocan ile ayrı kıyılarda kaldığını mesela, bir ara okumuştum. Sonra sık yazmadın galiba, veya ben atladım.
Şimdi yeniden görünce bir selam vermek istedim. :)
Sen oraları bir güzel anlat bize. Bu hava değişiklikleri sürerse, 20-30 seneye oralar bizim memleketin iklimine benzeyecek, buralarda bir çeşit çöl olacakmış. Taşınmamız gerekebilir, yani. :(

müzi dedi ki...

ekmekcikiz hosgeldin :)

kocamla artik birlikte kaliyoruz :)) anlatirim tabi buralari, bir de madem tasinma durumu olabilir 20-30 sene icinde ev fiyatlari hakkinda da bilgi toplayayim :) biliyor musun ben biraz pesimistim. eger dunyanin 20-30 yili daha varsa iyi diye dusunuyorum. neyse, hosgeldin :)

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok iyi yakalamışsınız. Fotoğraf harika.

müzi dedi ki...

tesekkurler Meltem. ama hic biri Arel'in fotograflarindan daha guzel degil :)

Fulya dedi ki...

Muzi bu fotoraf tam benim kizlik. Gokkusagina bayiliyor. resimlerini yapiyor. Hurafeleri hatirlarmisin bizde gokkusagiyla ilgili:) Altindan gecen kiz oglan olur,oglan kiz:)) Sonra bitisinde de altin varmis falan filan:))))

müzi dedi ki...

fulya, ben o cinsiyetin degistigi hurafesini bir Turk filminden ogrenmistim hem de. gulsen bubikoglu mu oynuyordu kizi? ama erkegi hatirlamiyorum. kim demis turk filmleri egitici degildir diye?? :) bir de, opuyorum kizini

B5 dedi ki...

Harika renkler. Su günler yaklasik saat 5 gibi arkada parlak günes ön cephede yaklasan ya da giden koyu yagmur bulutlari.
Anlatmaktansa sadece gösterebilecegim bir manzara. O isigi cok iyi yakalamissin. Arti bir de gökkusagi... :)

müzi dedi ki...

evet B5, sanirim havanin temiz olmasi gokyuzunun daha parlak ve mavi gorunmesini sagliyor. bu yuzden bulutlarin rengi de gokyuzu de cok guzel gorunuyor.

Adsız dedi ki...

Cok guzel! Darisi kuzey isiklarina insallah :-) Sizin oradan cok guzel gorunecdgine eminim.

müzi dedi ki...

zeynos,
agzindan bal damliyor.. insallah insallah :)