30 Haziran 2008 Pazartesi

nerede kalmistik?

evime dondum. okul ziyareti iyi gecti. hatta oyle iyi gecti ki uzerime bir rahatlik geldi, ki gelmemesi gerekir. benim yaz-maz demeden ayni tempoda ders calismam gerekir.

avrupa kupasi iyi oyaladi bizi. son macimizi burada, norvec'te izledim. ingiltere'den ayrilirken, maclari birlikte seyrettigim (ve son iki yazida bahsettigim) grubumuz benim zinciri kirdigimi, bunun bizim takim icin iyi olmayabilecegini soyluyordu. yarattigimiz ucube inanclarin takima sans getirdigine o kadar inanmistik ki, benim de icimde bir burukluk olusmustu, turnuva bitmeden donuyor oldugum icin. ve burada seyrettigim ilk macta yenilince biz, kendimi oldukca kotu hissettim. benim yuzumden kaybettigimizi dusunmuyorum tabi, o kadar manyak degilim cok sukur. ama acaba ingiltere'deki arkadas grubumla birlikte seyretseydim sonuc farkli olur muydu diye icimden gecirmiyor degilim (belki de o kadar manyagimdir, bilemiyorum).

avrupa kupasi davasi iyi oyalamis, hayatimiza renk katmisti. ne guzel bir ortamdi, degil mi? yarattigi o birliktelik duygusu... uzak ya da yakinken bile bir yerlerde birileriyle tek yurek oldugunu hissetmek, ayni seyi istemek, ayni sey icin sevinmek... bir yerlerde koklerinin oldugunu hissetmek. bir yere ait hissetmek.

oyle ince cizgi ki aradaki: birincisi, bir yere ait hissetmek ve aidiyetini sevmek. ikincisi, bir yere ait hissetmek ve aidiyetinle gurur duyup kendini digerlerinden ustun gormek. ikisi de birbirinden dunyalar kadar fakli ama bir o kadar kolay karistirilabilir duygular.

bu konulara daha derinlemesine girme niyetim var ama benim simdi onu bunu birakip ders programima geri donmem gerekiyor. ama bu guzel havalarda oyle zor ki... yani gidip mutfaga manti acmaya bile niyetim var, sirf dersi ertelemek icin. o kadar yani.

bir de Sansévérino calarken kafayi toplayabilmek ne mumkun. insanin icinden sadece kalkip dans edesi geliyor. dylala lalalalala...

13 yorum:

Denizaki dedi ki...

evine hosgeldin canim... :))

müzi dedi ki...

hosbuldum sekerim :)
email yaz bana.

Adsız dedi ki...

Muzi, ne kadar guzel yazmissin. Birsey yazayim dedim ama yazacak birsey bulamadim, yazdiklarini okurken sanki kendim yazmisim gibi hissettim :-)

Sen beyaz geceleri anlat esas! Aksam pikniklerini, daha yatmaya firsat bulamadan dogan gunesi, gunesin tadini %100 cikaran, kucuk seylerle mutlu olan insanlari vs :-) Burada sicaklar oyle bastirdi ki, gonul oralarda olmak ister simdi!

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Bu Fransız'ı ve şarkısını(burda dinleyince aradım, bu durumda şarkılarını) ilk kez duydum. Ne kadar şen, eğlenceli.:))
Haftaya başlamak için harika seçim olmuş.
:)

New York Muhtari dedi ki...

offf offf Muzi gene yaptin yapacagini, ailemizin DJ'i.. harika bir secim olmus...

Bilet ayarlayamiyorum diye TR'a moralim bozuktu, ofise bile 7:30'da geldim, ama bu sarkiyi dinleyince, birileri ile halay cekesim geldi... :-)) sen cok yasa e mi?

New York Muhtari dedi ki...

Muzi sarkinin bir yerinde Istanbul'mu diyor yoksa ben cok ozledigim icin atiyormuyum???

elektra dedi ki...

aidiyetten mutlu olmak ve aidiyetten gurur duymak...kaldım öyle okuyunca. bunu yaz sevgili sosyolog, lütfen...

müzi dedi ki...

zeynos,
sen anlatmissin zaten her seyi. hersey yazdigin gibi. gecem gunduzume karistinin gercek anlami bu olsa gerek. bulundugumuz yerde teknik olarak gunes batiyor ama hava kararmiyor. ne zaman yatmaya yonelsem, acaba yatmasam da kahvaltiyi mi hazirlasam diye espri yapiyorum. surekli aydinlik :) ama cok guzel. bir yere yetisme telasi da yok, nasil olsa gunler uzun, zaman bol :)

ekmekcikiz,
cok eglenceli degil mi? moral deposu. bosver hayati, kalk oynayalim havasi. haftabasina denk geldigini fark etmemistim, guzel bir tesaduf olmus bak :)

NY muhtari,
:) begenmene sevindim.
yok yanlis anlamadin, istanbul geciyor sarkinin icinde :) sanseverino'nun sarki sozleri genelde cok karmasik, hatta cogu zaman anlamsiz hikayeler anlatiyor. bu sarkida da kahramanimiz gizli bir gorev ustlenmis, diplomatik iliskiler de var isin icinde. gizli bir is icin istanbul'a gidiyor. orada bir kadin var, bir partiye katiliyor ve orada gereginden uzun zaman gecirdiginden bahsediyor, Istanbul isminin gectigi yerde. dedigim gibi, pek bir anlami yok anlatilanlarin, ama bir sarkinin icinde Istanbul ismini duymak guzel di mi? :)

elektra,
yazasim var ama oyle cetrefilli konular ki. ama seni mi kiracagim, kendimce yazarim elbet. ancak cok kisaca ve basitce deginmek gerekirse, soylemek istedigim sey, milliyetciligin yipratici kollarina dusmeden yurdunu sevmekti.
simdilik bu kadar olsun, devami daha sonra, yine bu blogda (az biraz da reklam olsun :)) )

şule dedi ki...

mantı açma düşüncesine çok güldüm. ben de çok gerekliymiş gibi çekmece falan yerleştirirdim bilgisayarin basina oturmamak icin...
ne gicik bir istir tez yapmak ama merak etme bitiyor cancagizim, bitiyor :) böyle muhteşem müziklerle daha kolay enerji toplarsin hem bence.

zerrin dedi ki...

aidiyetligin goturusu getirisinden fazla..
bi tarafta sevinc,cosku var
bi tarafta asagilama,horgorme ve bu sebeplerden yoketme..
bazen bukadar renk bize cok tek renk olsun diyesim var,bu seferde dunya pek sikici bir yer olacak, 1984 yada vandetta gibi patlak verecek
insanin bir okula ait olmasida guzel:)),ogrenmesi gereken yeni konulari olmasi..sonra okul bitince cok ozlenen gunler oluyor..
ama havalar guzelse tadini cikar derim,suan yagmurdan parka bile gidemiyoruz

müzi dedi ki...

ah sevgili sule en zor kismi da bu guzel havalarda bunlarla ugrasmak zorunda olmak. onumde koca bir yaz ama ayni zamanda bir suru okunmasi gereken sey. yaz gelsin diye soylendim durdum ama su an diyorum gelmese daha mi iyiydi, ne yalan soyleyeyim. neyse, gecer insallah :)

zerrin,
ben aidiyetle birlikte gelen olumlu (sevinc) ve olumsuz (hor gorme) duygularin birbirinden ayristirabilecegine inaniyorum. yani o olumsuzluklar beraberinde gelmeyebilir, ama ancak bu olumsuzluklarin farkina varilabildiginde. bunun icin de insanlarin ozellikle bu konuda egitilmesi, farkliliklara duyarli ve saygili hale getirilmesi gerekiyor.
okullu olmak guzel gercekten. sanirim benim lisans sonrasi tekrar universiteye donmemin nedeni bu cevrelerin is hayatina gore daha bir katlanabilir oldugunu dusunmemdi. gerci Turkiye'de universite ortaminda da var bir suru sorun, ama dedim ya, sanki daha bir katlanabilir diye dusunuyorum. en azindan yaptigin isin altinda senin ismin yaziyor, baskalari sahiplenmiyor emegini.
bu guzel havalarin tadini cikarmali evet, ama ben yaz yagmurlarini da severim. sen de tadini cikar :)

Ingiltereden Alisveris dedi ki...

hosgeldin muzi
ben neye takildim insanlarin azmine bi ulkede yasayip bsaka ulkede okumak bunu valla duymamistim. harika tebrik ederim. bide fatmaya imrenmistim cok(ingilterden mektuplarin fatmasi) hani oda unv basvurdu filan ya. valla cok tebrik ederim. keske bende bisler basarabilseydim yaw:)
sevgiler

müzi dedi ki...

small button nose
tebrik icin tesekkur ederim ama bunda imrenilecek bir sey yok inan. hic kolay olmuyor ayri ulkelerde yasamak ve okumak. ama iste bazi kararlari sartlar belirliyor. sen de gonlunden gecen neyse yapabilirsin umarim.