21 Haziran 2008 Cumartesi

kirmiziiii...

hocalarimla gorusmek icin geldigim okulumda gunlerimiz futbolla gecer oldu. bir onceki yaziyi da dusununce futbol yazari gibi hissediyorum kendimi. ama yasadiklarimiz her gun yasanan seyler degil ve benim icimden baska bir seyden bahsetmek gelmiyor. universite doneminde 'spor yazarligi' dersimiz vardi ve ben bu dersin hep gereksiz oldugunu dusunurdum, en azindan benim icin. nereden bileyim gunun birinde futbol yazari da olacagimi.

hirvatistan macini yine kampuste izledik, ayni kadro ile: 3 Turk kizi ve etrafinda Yunan, Italyan, Sloven arkadaslar, ve karsi taraf, ve tarafsiz olan ingiliz cogunluk.

soylemeye gerek var mi, yine muthis bir gece gecirdik. mac boyunca tezahuratlarimiz dinmedi. bir gun onceden Sloven arkadasa da ogretmis ve provasini yapmistik. biz kirmizi deyince o 'beyaz', biz en buyuk deyince o 'Turkiye' diye bagiriyordu. ilk baslarda beyaz yerine beyaaat diye bagiriyordu, ama sonra sonra ogrendi :)

bir sure sonra Yunan arkadaslar da eslik edebiliyorlardi, dillerinin dondugunce. ayrica onlar da 'Turkey' diye degil de, bizim gibi 'Turkiye' diye bagirmaya basladilar. hele bir tanesi oyle bir atesli taraftar olup cikti ki, bizim oyunculara faul yapildiginda ve hakem gormezden geldiginde o da ayaga kalkip hakeme bagiriyordu.

kesinlikle etrafimizdakilere bulasan bir enerjimiz var. sanirim en onemlisi, biz isi hic milliyetcilik boyutlarina tasimiyoruz. bayrak olsa da yanimizda, o bayrak elden ele dolasiyor, Sloven arkadas da takiyor. isi Turkluge vardirmadigimiz icin, amacin eglence oldugunu unutmadigimiz icin, ve gol yedikten az sonra da toparlanip gulebildigimiz icin, digerleri de katilabiliyor bizim eglencemize. Yunan arkadaslarin sevincimize ortak olmasi da bu sekilde oldu.

120. dakikanin ve penaltilarin sonunda hepimiz sevgi yumagi olmus, havalarda zipliyor, cigliklar atiyorduk. en atesli Yunan arkadasimiz almis Turk bayragini, elinde salliyordu.

eve geldigimizde benim ses kisilmisti. ve hepimiz, sanki sahada 2 saat boyunca biz kosmusuz gibi yorgunduk. sabah uyandik, yan odadan bir ses: kirmiziiii. biz cevap verdik: beyaaaaz.

10 yorum:

şule dedi ki...

ama yine müthiş bir finaldi...ve ben yine uykumdan kalktim bagirislar uzerine. iyi ki de kalkmisim. o penaltilar ve rustu'nun son kurtarisi kacirilacak gibi degildi :)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Şuleciğim,
Yarı final maçında sen yine yat ve uyu.
Maç, sarpa sarıyorken, kızımı aradım (babasındaydı). Yavrucuğum sen seyretme yat uyu, dedim. Çünkü, kazandığımız bütün maçlarda, sıkılıp uyumuştu.
Demek ki, yarı finalde seni ve kızımı yine uyutacağız!
:0))

Vuducu olduk çıktık, bakar mısın halimize, Müziciğim?
:))

şule dedi ki...

evet evet, uyuyayim da goooool sesleriyle uyanayim yine :)

New York Muhtari dedi ki...

Muzi sozunu dinledim ve maci maaile izledik ama ne macti ya... isyerim bile bu izni hakli buldu :-)) ki amerikalilar futboldan pek anlamaz...
Super resimler cektim, ilk firsatta paylasacagim.. Bu arada yazindaki son cumle cok seker .... sabah mahmurlugunun ustune ne hos bir surpriz bu ya...

New York Muhtari dedi ki...

Muzi seni official DJ yapacagim.. harikulade bir kulagin var... ya da muzik zevklerimiz cok uyuyor. Cok sagol paylastigin icin... yine siteni gunde 1000 kere tiklayacagim bu guzel parcayi dinlemek icin..:-))

Adsız dedi ki...

Yazdıklarınızı büyük bir keyifle okuyorum. Bu keyifte hepimizin ortak payının olduğunu düşünüyorum. Kimi su gibi ter akıtıyor, kimi dualar ediyor, kimi ses tellerini harap edene kadar tezahürat yapıyor vs vs. Bu çok güzel birşey.
Ama şunu da belirtmeli ki
"Futbol asla sadece futbol değildir".

müzi dedi ki...

sule,
madem bu bir duzen haline gelmis, sen yine mac oncesi duzeni hic bozma, yat uyu. disaridan gol sesleri gelene kadar da bekle :). eger kazanirsak, tum Turkiye bu fedakarligindan dolayi sana minnettar kalacaktir :)

ekmekcikiz,
biz de batil inanclar uretir olduk. kazandigimiz maclarda ne yaptiysak, diger maclarda da aynilarini yapmaya calisiyoruz. gol attigimiz sirada bayragi kim takiyordu, ya da hangi koltuklarda oturuyorduk dikkat ediyoruz. sen de carsamba aksami senin kizi erkenden yatir, ne olur olmaz, isi sansa birakmayalim biz yine de :)

NY muhtari,
ne kadar anlayisli bir is yeriymis o oyle :)) iyi ki gitmemissin maca. memleketten uzakta bu sevincler her gun yasanmiyor ne de olsa.
muzikleri begenme sevindim. amac hem goze, hem kulaga hitap etmek. guzel bir muzigin uzerimdeki pozitif etkisi oyle guclu oluyor ki, sizde de ayni etkiyi yaratsin istiyorum. tekrar tesekkurler sozlerin icin.
official DJ muzi :)

90. dakikada uc gol atan adam,
futbolun sadece futbol olmadigina katiliyorum. almanya'daki gurbetcilerimiz Turkiye'nin kazanmasini cok istiyorlarmis, ulkede ilk deda ustun taraf olabilmek icin. ve de Hasmet Babaoglu'nun bugunku yazisini okudun mu? Gazze'de Filistinli
muslumanlarin, Bosna ve Makedonya'daki muslumanlarin Turkiye'yi nasil desteklediklerinden bahsediyordu.
siyasette bati tarafindan horlanan musluman taraflar, kendilerini Turkiye ile ozdeslestirerek, bukemedikleri eli en azindan futbol ile bukmek istiyorlar. elbette anlayabiliyorum durumlarini. ama futbol sadece futbol olarak kalsa diyorum. kutuplasmalari degil de biraraya getirmeleri desteklese. ama cok utopik bir dilek bu benimki, farkindayim.

eternalsunshine dedi ki...

ben de bu maçı, çok küçük bi pubda yaklaşık 10 ingilizle izledim. viski ve pizza eşliğinde. o kadar güzeldi ki. bağırıyoruz, gülüyoruz, eğleniyoruz. ki ben futbol sevmem.
maç bitince eve döndüm tabii. metro çıkışından korna sesleri geliyodu. o kadar iç geçirmiştim, türkiye'de olsam diye. birisine doyasıya sarılsam diye futbol bahanesiyle. dışarıya çıktığımda gözlerime inanamadım. bayraklar, tezahüratlar. gülmemi tutamadım. gözlerinin parladığını hissettim. çok güzeldi, çok.

matias dedi ki...

:)

müzi dedi ki...

eternalsunshine,
bitti ama, cok guzeldi, evet. anlattiklarin da sporun insanlari birbirine yaklastirdiginin kaniti sanirim. gol atinca, ya da takim kazininca o an etrafinda kim varsa sarilmak, boynuna atlamak geliyor insanin icinden. sarhosluk anindaki 'opujem abi' modu gibi. o an herkes, hersey ne de guzel gorunuyor goze. keske hep oyle bakabilsek dunyaya :))

matias,
hosgeldin :)