16 Haziran 2008 Pazartesi

yaban ellerde Turkiye cigliklari*

2 haftadir evden uzaklardayim yine. okuldayim. benim okulum baska bir ulkede. cogunlukla kendi basima calisiyor, yilin onemli donemlerinde hocalarimla bulusmaya geliyorum okula.

avrupa kupasi basladigindan beri maclari buradaki Turk arkadaslarimla birlikte takip ediyoruz. dunku Turkiye-Cek Cumhuriyeti macini da 3 Turk kizi, kampusun icindeki cafe/pub karisimi yerde, cogunlugu ingiliz, yunan ve italyan olan, karisik bir seyirci toplulugu ile birlikte izledik. etrafimizda bizim arkadasimiz olduklarindan Turkiye'yi destekleyen bir kac kisi de vardi ama seyircinin cogunlugu tarafsizdi ve mac izlemeye gelmisti.

mac bizim acimizdan heyecansiz basladi. Cekler ilk gollerini atinca aramizda kimlerin Cek vatandasi oldugunu da gormus olduk. Sadece bir kisi idi, ve etrafinda cekli olmayan arkadaslari vardi. biz arada bir heyecanlanip bagiriyor olsak da, o, maci gayet sessiz sakin izliyor, sadece gollerde ayaga kalkip uzun uzun alkisliyordu takimini.

2-0'dan sonra bizde moraller bozuldu. bir kac degisiklik yapalim, sansimizi dondurelim dedik (insan bu gibi durumlarda batil inanclara siginiyor). onceki gun ogrenmistik ki, takim bayragini eger bir yabanci giyerse takima sans getirirmis. ikinci yarinin ortalarina dogru bayragi uzerimizden cikarip slovenyali bir arkadasa giydirdik. o bayragi giyer giymez takim buyuk bir gol pozisyonu kacirdi, biz bunu iyiye isaret saydik.

dakikalar geciyor ve biz ah-vah, gitti-mitti derken, ilk golumuz geldi. 3 Turk havalara sicramis, sanki maci almisiz gibi bagrisip kucaklasiyorduk. bir daha gol atar miyiz belli olmaz, o yuzden iyi sevinmek gerekti bu gole.

mac sirasinda 'bi daha, bi daha' tezahurati yapiyorken biz, arkadaki ingiliz kizlar 'bida' ne demek diye sormuslar diger arkadasa. tahmin ediyorum epey bir Turkce kelime kapmislardir dun geceden. neyse, derken ikinci gol gelmez mi? iste burada deliye donduk. ama bagiran sadece bizler degildik. macin kazandigi heyecandan dolayi pub'daki herkes gaza gelmis alkisliyordu. tam mac uzatmaya gidecek, neyse simdilik kurtardik diyorken ucuncu gol geldi ve burada bizde ipler koptu. sevgi yumagi olmus cigliklar atiyorduk. pub'in genelinde cilginca bir hava vardi. cekli arkadasa baktim, kafasini ellerinin ve dizlerinin arasina almis oturuyordu. uzulecek halim yoktu. alti ustu futbol iste...

ama mac boyle bitmedi, biliyorsunuz. biz uzatma dakikalarinin gecmesini bekliyorken, kalecimiz Volkan'in cok yaratici bir hareketiyle soklara girdik. 'nasil, niye yapar' diye agzimiz acik aval aval ekrana bakiyorken, Tuncay'in, kendisinden bir hayli iri olan Volkan'in formasini giymis ve formanin icinde kaybolmus halini gorunce biraz gulduk. guluyoruz ama yuregimiz agzimizda. 'olur mu, atarlar mi simdi Tuncay'a bir gol, aman top kaleye gelmesin' cigliklari icinde bitti mac. mac bitti ama milletin dagilmasi bir yarim saati aldi. cunku konusacak cok sey vardi.

ne macti ama! ve biz 3 Turk, epey bir inletmisiz pub'i. oyle dedi arkadaslar.

bayragi giyip bize sans getiren yabanci arkadas mi? Hirvatistan'la yapacagimiz macta onlari destekleyecekmis, su Dogu Avrupalilar arasindaki dayanismadan dolayi. ne yapacagiz bilmiyorum.

* boyle bir baslik atacagimi ruyamda gorsem inanmazdim.

11 yorum:

şule dedi ki...

ben de tam yatmistim ki, sokaktan gelen ciglik ve havaya sıkılan kursun sesleri ile gol attigimizi anlayip, kalktim merakla, iyi ki de kalkmisim, 2. ve 3.golleri gördüm böylece. bir de yuregim agzimda son 2-3 dakikayi yasadim tabii. ben de futbolla ilgilenmem guya ama iste dun gaza geldim herhalde. guzeldi netekim :)

New York Muhtari dedi ki...

Muzi biz daha olayin ne oldugunu anlamadan yasadigim yerdeki cigliklari duyunca babamlar kesin Cek'ler kazaniyor demisti, cunku burasi Atina'dan sonra en cok Yunanlilarin yasadigi yer, ama meger bizim yururken duydugumuz cigliklar Turkiye icinmis, eve vardigimizda zaten maci kazanmistik ama nasil mutlu olduk anlatamam :-))

Demek 3 turk kizi inlettiniz kafeyi. Insan yurtdisinda nasil da milliyetci oluyor ama.. simdi cok kotu planlarim var, belki cuma gunu izin kullanip maci izlemeye gidecegiz...

Denizaki dedi ki...

yaa, bogazim aciyana kadar bagirmak istedim sizinle o pub'da... :)
izlemem futbol ama, orda olmak istedim iste bayraga sarinmis bir sekilde 4 kiz, elimizde biralarla... :))

elektra dedi ki...

müzi, ben de ses kalmadı bağırmaktan. bende, düşün artık:)))

Adsız dedi ki...

ZATEN MİLLİ TAKIM DENİLEN DÜŞÜNCENİN TEMELİ BU. ONU VAR EDEN ÜLKENİN İNSANLARINA HEYECAN VE KEYİF VERMEK. BİZİM EVLİYALARIN KORUDUĞU TAKIMDA BUNU YAPIYOR.
AMA OLSUN
FATİH TERİMİN MÜTHİŞ İTALYANCASI İLE DEDİĞİ GİBİ

RESULTANTE İMPORTANTE

ayçobanı dedi ki...

Rüyanda görsen inanmayacagin bu baslik ve niceleri adami nasil da buluyor "yaban ellerde" :)) Ben de bazen kendime cok sasirdigim isler yapiyorum; duygusallasiyor, cosuyor, kiziyor,ne farkli ruh hallerine bürünüyorum bir görsen.

Ceyrek finalde basari gösterirsek ben de cikicam sokalara valla :)) Hic yapmadim simdiye kadar ama yapicam bu sefer. Hevesim kursagimda kalmasa bari :)

müzi dedi ki...

sule,
guzeldi guzeldi. ben de izlemem pek futbol ama bu sekilde milli maclar zevkli oluyor. 2002 dunya kupasini da boyle seyrettismistik biz, yaban ellerde. ah herkes turk futbolunu konusuyordu. alisik degiliz boyle basarilara, insan bir garip oluyor :)

NY Muhtari,
ben milliyetci degil de yurtseverimdir. milliyetcilige elestirel bakarim, irk-millet ayrimi yaptigi icin. ama senin dedigin anlami anladim :) ve evet, haklisin, uzaklarda insan kimligine daha bir sahip cikmaya basliyor. bence cuma gunu isi asip kesin topluca seyretmeye gidin maci. boyle eglenceler her zaman olmuyor, kacirma :) sevgiler

deniz,
keske sen de olsaydin.
futbol izlemeyenlerle futbol izlemek de ayri bir deneyim. icimizden biri oyleydi. erkekler bazen hakli, kadinlar futbol konusunda akla gelmeyecek sorular sorabiliyorlar :))
neyse onemli olan, en azindan bagira cagira eglenmek kismini iyi yapiyoruz :)

elektra,
:)) ki senin ses tellerinin alisik olmasi gerekir diye dusunuyorum, ogretmenlikten. demek o kadar bagirdin :))) cok zevkli

gollerin efendisi,
heyecan ve keyif. buna bazen hezimet, uzuntu de ekleniyor olsa da, ilk ikisi olmadan izlenmez zaten futbol. bizim takimi finale kadar evliyalar korur mu dersin? boyle son saniye golleriyle dur bakalim nereye kadar. ama senin ve fatih terim'in dedigi gibi, onemli olan sonuc :).

aycobani,
ne guzel anlatmissin. turkiye'den, bizim bu insan manzaralari cok komik gorunebiliyor. ah insan memleketinden ayri kalmaya gorsun, neler yapiyor :)
bu cuma yenersek, cik sen de, ak sokaklara :) valla ertelememek gerek, nereye kadar gider bu is belli olmaz ne de olsa. kacirma firsati.

zerrin dedi ki...

ben de turkiye hic kaybetmesin..bayragimiz hep toronto sokaklarinda olsun istiyorum..hic degilse uefa bitene kadar

Yasemin dedi ki...

Muzicim, ben de macin ilk yarisindan sonra bayagi umitsizlige kapilip kendimi mutfaga attim, ikinci yarida baslarda heyecana dayanamayip tvyi kapattim ve maci internetteki gazete sayfalarindan takibe basladim. Birden 2-2 yi gordum bir yerde ve yeniden tvnin basina gectim. Mac bittiginde ben ve cocuklar salonun ortasinda zipliyorduk, 2 yasindaki ufaklik bile 'chia, chia' (Turchia'nin son hecesi ;-) ) diyerek zipliyordu, esim de gozlerini acmis uc cilgin Turk'u izliyordu :-) Hemen salon camina kocaman Turk bayragini astim. Sali gunu bu sefer sira Italyanlardaydi, ama kizim Italya yerine Fransizlari tuttu! 'Kizim sen birazcik da Italyansin' dedim ama etki etmedi ;-) Mac sonunda cama Italyan bayragini da astim mi? Hayir :-P Esim macla ilgilenmiyor bile, ben de tutmadigim tarafin bayragini asacak degilim ya ;-)

elektra dedi ki...

müziii, gördün mü bu gece de olanları:))))yine aldık maçı yahu:)))

müzi dedi ki...

zerrin,
sen birazcik daha dalgalandir o bayragi :)

yasemin,
cok guldurdun beni, 'kizim sen birazcik da italyansin' dedigin yerde :))) ister misin final turkiye-italya olsun? :)

elektra,
insan bir dakika icinde hem bitiyor, ardindan yeniden doguyor. biz bunu yasadik dun maci seyrederken. biz hala zafer sarhosuyuz. Turkiye'deki durumu ise dusunemiyorum bile. bu arada, aynen senin gibi, benim ses de kisildi :)