28 Aralık 2007 Cuma

bir Christmas daha boyle gecti... ve mutlu yillar!


son alti yil benim icin onemli gunlerin onemlerini yitirdigi bir donem oldu. yurtdisinda oldugumdan beri ne Turkiye'deki bayramlari kutluyorum, ne de bulundugum ulkenin bayramlarini sahipleniyorum. bayram demek artik resmi olarak tatil demek benim icin. cocuklugu kalabalik bayram kutlamalariyla gecmis biri olarak bu durum elbette uzuyor beni. ama icimden baska turlu davranmak da gelmiyor. bayramlarda ailemi arayip buradaki gunluk hayata devam ediyorum. buranin bayramlarinda ise oylece diger insanlari izliyorum.

Christmas neyseki kutlasaniz da kutlamasaniz da herkesi icine alan, sarip sarmalayan bir donem. Insan, isil isil suslenmis evlere ve sokaklara kayitsiz kalamiyor, etrafindaki Christmas cilginligina kendince dahil oluyor.

Christmas kutlamalarinin merkezi sehir merkeziydi (Sentrum). Suslenmis cam agaci, bir haftaligina Christmas icin kurulan pazar ve ellerinde koca koca paketlere ragmen hala cilginca alisveren yapan insanlar, sehre alisik olmadigi bir hareketlilik katiyordu... ve farkinda olmadan benim de icimi isitiyorlardi.


kucuk kucuk kuluberiyle pazar yerinin verdigi goruntu cok hostu. ancak sunulan urunlerin cesitliligi oldukca zayifti. sus esyalari, mumlar, giysiler, sapkalar standlardaki bir kac urundu.


karanlikta kulubelerin goruntusu cok daha hostu.


benim favori standim ise bu tatli Norvecli kadinin ev yapimi soslariyla dolu olandi. ben kendime bir kavanoz feslegenli sos aldim.


bir de keceden yapilmis ev terlikleri... almadim ama renklerinin guzelliginden fotograflarini cektim.


Christmas icin kurulmus ozel kulubelerin disinda bir de her haftasonu kurulan bir pazarimiz var, yine sehir merkezinde ve islek caddelerin birinde. bu cadde ayni zamanda en cok isiklandirilan caddelerden biri olmus, kalplerle suslenmis. koseyi donup caddeye girince kucuk bir saskinlik gecirdim. isiklar goz aliciydi.


sehir merkezindeki tum buyuk caddeler ayni sekilde suslenmisti.


ara sokaklarin susu ise buyuk caddelere nazaran daha bir mutevaziydi...


dukkan camlari da Christmas suslemerinden nasiplerini almis elbette..


ah bir de Christmas koromuz... cantanin icine para atip sepetten de bir mandalina aliyorsunuz... afiyet olsun.


Christmas gecti gitti ve simdi geriye yeni yil heyecani kaldi. dilerim yeni yiliniz bu fotograflar gibi isil isil ve sicacik; sevdiklerinizle gecireceginiz bir yil olsun. Mutlu yillar!

7 yorum:

Margot dedi ki...

Yeni yıl heyecanını seviyorum ben. Bir gün yeni yıl zamanı ecnebi memleketlerin birinde olmak isterim. O ışıltıların arasında dolaşmak, süslü vitrinlere bakıp hayale dalmak vs. Hani şu Christmas zamanı geçen romantik komediler var ya onlardan mı etkileniyorum acaba? :)

Güzel seneler olsun müzi!

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Tum tanidiklar selamlarinda "God fortsattning" diyorlar burada Muzi, yani Noel den yeni yila kadar hergun iyi ve keyifli olsun niyetine, belki orada da vardir ayni deyim...Ben de sana ve kocana mutlu ve saglikli istediginiz gibi bir 2008 yili diliyorum...Sevgiler

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Bayıldım fotoğraflara!
Ne güzel, ışıl ışıl!

Bir not, aşağıdaki yazın için:
Bu gün gazete okudum. Bir İngiliz bilimadamının yaptığı araştırmanın sonucuna göre, yeni yıl planlarının gerçekleşmesi için önceden üzerinde düşünmek, arkadaşlara anlatmak ve yazmak olumlu sonuç alma imkanını artırıyormuş.
Yaşasın!
Senin planların gerçekleşecek.
:))

müzi dedi ki...

sevgili margot,
yeni bir baslangici beklemek heyecan verici gercekten. hani sanki yeni yil bize 'olmadi al basa' deme imkani taniyor. yeni yil yeni umutlar... degisen birsey yok, insan kendini kandiriyor, ama iyi hissettirdikten sonra ne zarari var ki? nisantasi cok guzel suslenirdi bizim okul zamanimizda. neredeyse istanbul'un en guzel suslenen yeriydi. icimden bir ses hala oyle oldugunu soyluyor. gittin mi bu zamanlarda nisantasi'na hic, suslenmis mi?

sevgili alp&ege'nin annesi,
noel ile yeni yil arasinda ne deniyor bilmiyorum. yalnizca 'god jul'u biliyorum, mutlu noeller anlaminda. cok tesekkurler guzel dileklerin icin. ben de sana ve ailene cok mutlu bir yil diliyorum. sevgiyle

sevgili ekmekcikiz,
yasasin! derler ya, soz ucar yazi kalir diye.. yazinin bu kalici etkisi planlara, kararlara sadik kalma konusunda da etkili belki. sen de gec kalmadin henuz. hadi yap planlarini cok gec kalmadan :)

Öykücü dedi ki...

Geçen yılbaşı kurban bayramıyla birleşmişti ve biz Dubaiye gitmiştik.

Şimdi bu resimleri gördüğümde yılbaşında müslüman bir ülkeye gitmemek gerekirmiş diyorum:)

Pırıltısı,neşesi,heyecanı çok özel yeni yılın.Umut,beklentiler,merak hepsi birarada.

Sevgiler:))

elektra dedi ki...

hiiiiii müzi, ne kadar güzel fotoğraflar bunlar. nasıl imrendim bir bilsen. bizim buralarda bana mı öyle geliyor yoksa hakikaten öyle mi bilmiyorum ama, pek sönük yeni yıl ışıkları. demek ki neymiş, taş yerinde ağrmış. öyleymiş.

bu yıl senin için çok güzel bir yıl olsun. ne istiyorsan o olsun. sevgiler...

müzi dedi ki...

sevgili oykucu,
tum o bahsettiklerinle -pırıltı, nese, heyecan ve umut- dolu bir yil dilerim sana. dilerim tum beklentilerin gerceklessin.

sevgili elektra,
agzindan bal damliyor :) ben de sana cok ama cok guzel bir yil diliyorum. gonlunce bir yil olsun.
haklisin, 'bizim oralarda' isiklar boyle degil. ama bu insanlar da yeni yildan cok christmas icin yapiyorlar tum bu duzenlemeleri. bizim kendi bayramlarimizi bekledigimizden daha buyuk bir heyecanla bekliyorlar christmas'i. christmas ruhu diye bir sey var gercekten. e bizde de bu olmadigi icin, daha bir sonuk geciyor tabi yeni yil hazirliklarimiz. ama margot'a dedigimi sana da tekrarliyorum. nisantasi eminim hala cok guzel susleniyordur. baktin mi hic son zamanlarda?
sana da sevgiler, bolca