17 Ocak 2008 Perşembe

i will survive...

kindar insanlar icin uzuluyorum. zor oluyordur gecip gitmeyen bir ofke ve nefretle yasamak.

kendime de kiziyorum, yeteri kadar kinci olamadigim icin; her seferinde kesip atacagim dememe ragmen kimseyle kus kalamadigim icin. dayanamiyorum kus olmaya, istiyorum ki ortada kotu birsey kalmasin. her sey guzel olsun, biz guzel olalim.

istiyorum ki eskiden birlikte sarki soyledigimiz gunler gibi olsun.

o gece en sevdigimiz cafede oturup konusurken, sen hayatinin asil detaylarini es gecip isten gucten, ekten puften bahsediyorken bana, anladim, kizgindin hala, tavirliydin.

oysa bu tavrina ragmen nasil da guzel gulumseyebiliyordun.

o gece ben, 'kizmiyorum kimseye, iyi bir insan olmak kolay degil' dedigimde, sen, 'bence kolay' dedin. o an hatirladim, iki kardes gibi buyumus bizler nasil da farkliydik birbirimizden. sen hep kendinden emin, bilmis bilmis dolanirken, benim kafam hep acabalarla, soru isaretleriyle doluydu. gerci hala oyle ya...

ama dert degil, iyiyim ben boyle; hem ogrendim ki en cok yanilanlar en cok emin olanlar oluyor.

sana ne kadar yanildigini soylemedim en son yazismamizda. sen beni suclayan onca seyi siralamisken verecek cok cevabim vardi oysa. cevap vermedim cunku derdim hakli olmak degildi. o yuzden 'ne olduysa oldu, bosverelim' diyordum sana. sense, bunu bunu yaptin diyordun bana.

soylediklerin arasinda dogru olanlar da vardi, yanlis bildiklerin de, yanlis yorumladiklarin da. ama cevap vermedim soylediklerine. senin nasil da uzulmedigini gordukten sonra bir onemi yoktu. bir de istemedim, agiz dalasina girmis gibi olmayalim dedim. daha da kotu olmasin diye savunmadim bile kendimi.

benim suskunlugum senin hakliligin olacak simdi. bunu da dusundum. ama sorun degil dedim. hakli olmak degildi derdim. iyi olalim istedim.

bunlari yazarken aklimda calan sarki cok daha baskaydi. "Sen hep benim yanımdasın" diyordu. ama sonra daha neseli seyler dinlemek istedim.

bu sarkiyla cok daha farkli bir anlam kazandi bu yazi. ben bunu daha cok sevdim. universite yillarimda nasil da ust uste dinlerdim bu cover'i. simdi o yillara goturdu beni, ve yine guzel hissettirdi. bu sarkidan sonra albumun geri kalanina devam edecegim ... bazi dostluklar zamana yenilmiyor.

hep sevgimle

14 yorum:

tesla dedi ki...

benim bi arkadasim bi keresinde soyle bisey demisti bana:

"takmiycaksin kafana...
tokadan baska hicbisey..."

o gun gercekten hayatim degismisti..

tavsiye ederim

müzi dedi ki...

tesla,
arkadasin cok dogru soylemis:)
yok, kafama taktigim ya da negatif bir modda yazdigim bir sey degildi bu. ama aklimdaydi, yazdim.
tavsiyene uyacagim, du vet. sevgiler

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Hiç anlamadım başlangıçta, hangi şarkı çalıyordu acaba?
Aaa!
Jeton düştü; "I Will Survive"!
İlk defa dinledim bu cover'ı.
Bir ağızdan bağıra çağıra, hoplaya zıplaya söylediğimiz haline benzemiyor. daha güçlü ve etkileyici sanki.
Güzel!
:))

müzi dedi ki...

ekmekcikiz,
sana katiliyorum. bence de bu versiyon daha guclu, etkileyici ve guzel. sevindim begenmene:)

elektra dedi ki...

müzi, şimdi ne desem araya girmiş üçüncü kişi gibi hissedeceğim kendimi, üçüncülerin menüsünde ne olduğuda malum:) ama ben şu çalan şarkı için tıkladım bu yorum şeysine, bir baktım benden önce ekmekçikız yazmış aynısını, bu cover ilginç geldi bana da, dinlememişim ben de. ama ben o bağıra bağıra söylediğim halini de pek severim yahu:)
bir de foto var ya, ondan tıkladım, merhabaaaa demek için. ne hoş oluyor yazıyla yaşamına değdiğin insanların suretini de görmek azıcık da olsa, teşekkürler:)

müzi dedi ki...

yok elektra, ucuncu kisi gibi olmassin, cunku bunlar benim birine soylediklerim degil de soylemediklerim aslinda. ama iste akla takildiklari icin buraya yazildi.
80li yillarin kadin ayaklanmalarinda mars haline gelmis ya bu sarki, o yuzden anlamini da seviyorum. bu cover'i bir erkek soyluyor ama yine de benim tercihim bu versiyonu.
ve evet, sana da merhaba :)

Karnımdaki Terbiyesiz Fısıltılar dedi ki...

Jerry Seinfeld, işte bizim Seinfeld şöyle der;

- "En iyi intikam iyi yaşamaktır (Best revenge is living well)"

Pek doğru...

Adsız dedi ki...

Geçiyordum uğradım. Güzel müzik ve güzel kadın sureti beni hep çeker.
İki not düşüp gideyim dedim.
İzninle..
Çok güçlü bir yorum.
Literatüre bile girebilir.
cake ve müzi.

Hayatı yanlış anlamış olanlara
ne yazık.

'kizmiyorum kimseye, iyi bir insan olmak kolay degil'dediğinde zaten hadise noktalanır.
Safını seçmişsin sen.
İyi ve kötünün savaşı binlerce yıl devam etmiş, daha da eder.
Senin iyi tarafın bir üyesi olduğunu görmek, bilmek ve okumak çok güzel.
Selam olsun
Orkun Fırka

Justin Biebery dedi ki...

Bloğa resmini koymak ne güzel bir fikir müzi. Daha bir anlamlandı sanki herşey (resimli kitap alışkanlığı:))

Bu durumlarda tartışmak yerine susmak daha iyi bence de... Az söz, az yıpranma. Zaman hallediyor zaten pekçok şeyi...

Cake demek ki söyleyen. Bu şarkının o klasik halini (Gloria Gaynor versiyonu) buralarda (İngiltere'de) duyunca gülümsüyor insanlar. Bir şekilde, gaylerin sembol şarkısı haline gelmiş ve gay barlarda çalıyor çoğunlukla. Cake versiyonunu daha çok sevdim ben...

Sevgiyle...

Fulya dedi ki...

Resmini gormek cok guzel muzi. Biliyorsun bizim kizla bende iyi bir kiz olmanin cooook zor oldugunu dusunuyoruz:))) Ama kinci olmakta zor yok olunmuyor. Ben bazen kendimi zorluyorum. Affetme fulya,unutma olanlari... cok cok zor isler bunlar.

Esra dedi ki...

Ben de resmini gormekten dolayi mutlu olanlardanim. Ne iyi yaptin.
Arkadasliga gelince... Keske herkes dostlugun ne zor bulundugunu ve nasil da kolay kaybedildigini farkina varsa. Ve birbirini suclamasa. Tipki senin yaptigin gibi bazi seyleri sineye cekebilse... keske...

kedi dedi ki...

Anlat,rahatla ha:)

Çok şey anlatabilir miyim bu ilk ziyarette ama rahatladığım kesin.Bu parçayla gittim taaa nerelere,gelebilirsem iyidir:)

Arşivine şöyle bi göz attımda "atlas" dergisine düşmüş gibi oldum:)

Sevgiler Müzi

müzi dedi ki...

karnimdaki terbiyesiz fisiltilar,
hosgeldin :)
jerry (yakinim olmaz) dogru soylemis. oyle insanlar var cidden, senin mutlulugunla, iyiliginle kendini kotu hisseden. ama isin guzel yani, yok sayilmalarinda hic bir sakinca yok :)
sevgiler

koleler ve efendiler,
hosgeldin:)
ben de memnum oldum. dediklerin cok guzel. keske hepsinin uzerine "evet, evet" diye atlayabilsem. kotu degilim biliyorum, ama sevmediklerimle ne yapayim onu da bilemiyorum. henuz eremedim yani:) sana da selamlar.

fatma, katiliyorum dediklerine. bazen susmak en iyisi. hatta benim tercihim, soyleyecek guzel bir seyim olmadigi surece susmak. sarkinin bu versiyonunu sevmene sevindim.
sevgiler:)

müzi dedi ki...

fulya,
senin kiz bildigi yolda ilerler, oyle o, belli:).
sen de bosver, zorlama kendini, bazen unutmak daha iyi:)

archisugar,
hele bizim gibi uzakta olanlar icin daha da zor arkadasliklari surdurebilmek. ben anladim ki omur boyu surmeyen dostluklar olabiliyormus. bitenlere de dostum degilmis diyemiyorum. ne de olsa arada anilar, yasanmisliklar var. ama soyledigin gibi.. keske...

biyonikkedi,
hosgeldin:)
nereye gittin sarkiyla? hos bir yerdir umarim. atlas dergisi benzetmene ise teveccuhunuz diyerek karsilik veriyorum... keske keske
benden de sevgiler :)