21 Aralık 2010 Salı

Hayat



Christmas tatili başladı. Çoğunluk evine döndü, dönüyor ya da kardan kapanan havaalanlarında bekliyor. Ben buradayım. Dedemse bir haftadır hastanede, bir makineya bağlı. Büyükler belli bir yaşa gelince, insan kendini o haberin geleceği güne hazırlıyor. Yine de 90 küsur yaşındaki dedemden ümidin kesilmesi üzüyor. Bir boşluk var. Hatırladıkça gözlerim doluyor, boşalıyor. Sonra derse dönüyorum.

Sonra filmlere dalıyorum. Sonuncusu Dilber’in Sekiz Günü idi. Dilber duru bir güzel, Mehmet de yalnız, topal ve sevilesi bir adam... Dilber’in bir bardak ayran ikramıyla, bir tencere fasulyesiyle mutlu olan bir adam. Yalnızlığı biliyor ya, ikram edilen ayranın da, pişirilen fasulyenin de değerini biliyor. Mehmet işte öyle güzel.

Bu türküyü filmde Mehmet Dilber’e söylüyor. “Ey Dilber” diyor, “sen hem gülsün, hem reyhansın. Sen hem dertsin, hem dermansın, hem hekimsin hem lokmansın. Mahvolmuşum ben, halim kötü”.

Dilber'e seslenebilsem diycem ki Dilber, sev şu Mehmet'i.

Bir sürü küçük ama iç burkan detayıyla, gösterişsiz hoşluklarıyla film bitiyor. Belki de izlerkenki ruh halimden, film içime işliyor, en çok da Mehmet.

Ertesi gün oluyor evi arıyorum. Annem poğaça yapmış. Kokusu buraya geliyor. Ve hayat devam ediyor.

10 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Müziciğim,
"Sıla çekiyorsun" diye düşündüm, bunları okuyunca.
Poğaça kokusu iyi gelmiştir umarım, uzaktan da olsa.:)
Deden için bir şey diyemedim, hayat... :((

müzi dedi ki...

ekmekçim, biraz filmin, biraz türkünün, biraz da başka şeylerin etkisinden.. seninle konuşmuştuk ya, buraya bir ruh halini aktardın mı, orada kalıyor, sen başka bir hale geçsen de. işte bu da öyle oldu. şu an mesela, yüzümde bir gülümseme var, ve başka şeyler dinliyorum :)

Ebru dedi ki...

'Dilber'e seslenebilsem diycem ki Dilber, sev şu Mehmet'i.' Bu nasıl insansı bir tavır hayran olunacak kadar özel. Okşarken incinmesinden korkulan bebek gibi.Çok sevdim bu söyleyişinizi.

müzi dedi ki...

Nehir İda, hoşgeldiniz.
(tanıştık ya artık, ikinci tekil şahısa geçicem ben izninizle)
izledin mi sen filmi? Mehmet öyle iyi ve öyle yalnız ki, senin de söylediğin gibi, korumak istiyorsun onu. bi daha üzülmesin, bi daha yalnız kalmasın, ve Dilber onu çok sevsin istiyorsun. filmi izlemediysen tavsiye ederim, ben çok sevdim. selamlar :)

Ebru dedi ki...

En kısa zamanda izleyeceğim. Maalesef izlemedim. Ve artık sen'i de izleyeceğim:)

müzi dedi ki...

ben de biraz önce sana uğradım:)
filmi ben internetten izledim. buradan: http://www.youtube.com/watch?v=15bq1zZEFXg&list=PL613178D744F04630&index=1&playnext=6

Ebru dedi ki...

Kopyaladım ve hafta sonu izleyeceğim.
Şimdi ev sessizken kulaklıkla dinledim bir kez daha:(( Bugün herşeye ağlayasım vardı zaten bu da tuz biber oldu.
Mutlu bir yıl dilerim. Herşeyin gönlünce olduğu.Yormayan,üzmeyen, ezip geçmeyen bir yıl...

müzi dedi ki...

sevgili ebru,
üzüldüm türküyü dinlerken öyle hüzünlü olmana. gerçi ben de bunu eklerken öyle bir haldeydim, ve ne zaman dinlesem o hale geri dönüyorum. ne diyelim, dilerim hafifleten, ferahlatan, rahatlatan türden olmuştur hüznün.
ne kadar güzel yeni yıl dilekleri bunlar. çok teşekkür ederim. inşallah hepimiz için öyle olsun. sevgiler, bolca :)

New York Muhtari dedi ki...

Mutlu seneler arkadasim... saglik, huzur ve mutluluk dilemek adetten oldu ama insan yitirince anliyor bunlari.

Keyif dolu bir yil gecirmen dilegi ile.

müzi dedi ki...

canım muhtarım, boşver sen, sağlık-mutluluk-huzur dilemenin adet haline gelmiş olmasının da bir nedeni var. bunlar olsun, gerisi boş.
ben de sana bunlarla dolu, çok çok güzel bir yıl dilerim. öpüyorum :)