8 Aralık 2010 Çarşamba

Çakıl




Geçen hafta, az biraz yoğun ve sıkıntılı geçti. Sıkıldıkça dersten kaçıp bedri rahmi eyüboğlu'na sığındım. Gecenin geç saatlerinde o vardı yanımda, dilimde, kulağımda, gülümsememde, göz yaşımda.

Hava çok soğuk. Ama ben Çakıl’ı okurken, buraya bahar geliyor.


seni düşünürken
bir çakıl taşı ısınır içimde
bir kuş gelir yüreğimin ucuna konar
bir gelincik açılır ansızın
bir gelincik sinsi sinsi kanar

seni düşünürken
bir erik ağacı tepeden tırnağa donanır
deliler gibi dönmeye başlar
döndükçe yumak yumak çözülür
çözüldükçe ufalır küçülür
çekirdeği henüz süt bağlamış
masmavi bir erik kesilir ağzımda
dokundukça yanar dudaklarım

seni düşünürken
bir çakıl taşı ısınır içimde

8 yorum:

şule dedi ki...

ah nasıl güzel bir şiirdir bu. ne iyi ettin de hatırlattın müzicim.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Ben bu şiiri çok severim Müziciğim.
Senin yaşlarındayken, defterimde yazılıydı ve açıp açıp okurdum.
:))

şule dedi ki...

ekmekcim, gören de seni üç otuzunda zanneder. komik kadınsın vesselam :)

müzi dedi ki...

şulecim asıl sen ne iyi ettin de ekmekçi'ye cevabını verdin :)

vallahi ekmekçikızcım, şöyle efkarlı, kendini yorgun hissettiğin bir ana mı denk geldi bu yorum? seni bırak, beni de 18inde sanacaklar, halbuki yaşımı da açık açık yazıyorum yahu. ne diyeyim bilemedim:)
ama öpeyim, elden başka ne gelir :)

New York Muhtari dedi ki...

Muzi, al benden de o kadar... derslerden oyle bunalmisim ki isyerinde bayildim, hastahaneye kaldirmislar.. NY'un meshur itfaiyecileri gelmis kurtarmaya ama ben bayginken hatirlamiyorum hicbirini...

ahhh ahh ne zaman bitecek.. Bedir Rahmi bile beni kurtaramaz gibime geliyor :-))

müzi dedi ki...

oy muhtarcım, çok geçmiş olsun. dikkat et, boşver o kadar yorma kendini. biliyorum demesi kolay, ama arada bi dur soluklan. ben de öyle sıkıntılı ve yoğun zamanların ortasında "durup" kendime hatırlatmaya çalışıyorum, ben bunu helak olmak için değil, istediğim için yapıyorum, yaparken de keyfini sürmeliyim diyorum. sen de arada hatırlat kendine. bayılmayı bekleme:) bi çay koy, bi şiir oku, bi şarkı dinle. dışarı çıkamıyorsan pencereden gün batımını izle. ama sadece izle, başka bişi yapma. inan böyle geçen 5 dakika, neyi neden yaptığını hatırlatıyor insana: sevdiğin için:)
öpüyorum

New York Muhtari dedi ki...

tamam bu notunu buzdolabina asacagim.. cunku biliyorum bir sure sonra insan tamam tamam deyip unutuyor...:-)

sevgiyle kal...

müzi dedi ki...

buzdolabı iyidir muhtarcım, sen de sevgiyle kal :)