13 Eylül 2007 Perşembe

nazende'yi bilir misiniz?

bir azeri turkusu hani, ama cok daha ote birsey bence.

oyle bir turkuki, sanki diyorum, bu turkuyu daha cok kisi bilse, dunyada hic kotuluk olmayacak. sanki bu turkuyu bilen biri bir daha asla kotu bir sey yapamayacak. tertemiz, arinmis olacak.

dunyanin haline bakip da, gazetede haberleri okudugumda nasil ki tum umutlarim sonuyorsa, bu turku de benim icin dunyada guzel seylerin de olduguna dair bir kanit. boyle bir turku varsa sayet, dunya kotu bir yer olamaz diyorum...

en cok sevdigim hali aslinda serkan cagri'nin yorumu, ama albumundeki yorumu. oyle guzel calmis ki nazende'yi, geceden sabaha yalnizca onu dinledigim olmustur. uzakta olan sevgiliyi dusunup de efkarlanmak icin birebirdir. o donem oyleydik, ben baska diyarlarda o baska...

youtube'da buldum serkan cagri'nin yorumlarini. ama albumdeki halini bildigim icin, canli performasini sindiremedim icime. o benim sevdigim haline ihanet edip de onu ekleyemedim buraya. bilgisayarimda kayitli olani da buraya nasil ekleyecebilecegimi bilemedim.

ama turku halini de buldum neyseki. o da cok cok guzel. daha farkli serkan cagri'nin yorumundan. ne de olsa serkan cagri arkasinda koca orkestra ile caliyor. turku hali ise, daha bir naif, daha bir nazenin.

firtina dizisinin goruntuleri uzerine eklemisler turkuyu. olsun, olsun da nasil olursa olsun...

bu arada, gunun kelimesi, nazende, narin, ince = tander

sevgiyle,

9 yorum:

Justin Biebery dedi ki...

Ah Müzi!!! Serkan Çağrı mıymış söyleyen bu şarkıları. Ben Ezgi'nin Günlüğü diye dinliyorum yıllardır. Benim üniversite hayatımın ilk yıllarının marşları bu albümdeki şarkılar: Ala Gözlü Yar. Her şarkıya, her notaya ayrı bir duygum düşer bu albümde. Çook ama çok başka yerlere ve duygulara götürürler beni. Demek sen de seviyorsun. Yok, kesinlikle kötülük gelemez bu şarkıları seven insanların elinden.
Fatma.

elektra dedi ki...

bilmez miyim, sevmez miyim?:) en sevdiğim albümdür alagözlü yar:)

müzi dedi ki...

Fatmacim,
yok, senin dinledigin yorumu serkan cagri'nin ki degil. serkan cagri'nin yorumu enstrumantel. klarnetiyle caliyor. bir yolunu bulup yollayabilsem de o yorumu da dinleyebilsen.. onu da seversin :)

elektra,
dusuncesi bile insanin icini temisliyor degil mi? yorumundaki gulumsemeleri boyle yorumladim :)

elektra dedi ki...

temizliyoooor,hüzünlendiriyoooor, alıp çarpıyor gençliğin kıyılarına, oradan daha nerelere nerelere:))

Esra dedi ki...

Norvecceyi yavas yavas sokuyorsun galiba. Yazilarini simdi okudum.
:-))) Zor lisan oldugu kesin. Kolay gelsin...

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Sevgili Müzi,
Geldim, baktım yeni yazı yok. Herhalde, koşturmaca daha bitmemiş dedim.
Güzel türküyü bir kere daha dinledim, gidiyorum.:)

Adsız dedi ki...

elektra,
insan ayni anda ne cok sey hissediyor di mi.. muzigi mi, sozleri mi, ikisinin birlikteligi mi nedendir bilmiyorum ama nazende bir baska. yuzunde hisli bir gulumseme ile soyledigim sarkilardan..

Archisugar,
tesekkur ederim. zor olmasinin nedeni su an cok yabanci olmasi. ama sonucta yeni bir lisan ogrenmek cok zevkli.. cok cok zevkli :)

ekmekcikiz,
dogru tahmin ettin :). kosusturmaca bitmedi, tam tersine su an o kosusturmacanin tam ortasindayim hem de. ve yine evden cok uzaktayim..

elektra dedi ki...

müzi? eeee, ne oldu? uzun süredir ses soluk çıkmıyor. iyisindir umarım...

müzi dedi ki...

sevgili elektra,
iyiyim iyiyim :))