12 Eylül 2007 Çarşamba

gece=kveld, gunduz=dag

gunun kelimeleri gece-gunduz cunku gecem gunduzum birbirine girmis durumda. ders calisiyorum, tam yumurta kapiya dayandigi anda. ayin ucuncu haftasinda doktora panelim var. panele sunacagim raporlarin son teslim tarihi onumuzdeki pazartesi (17 Eylul). ama pazartesiye kadar vaktim var diyemem cunku pazartesi bir de konferans var, yani sunumuma da hazirlanmam gerek. su an ortada ne bir powerpoint var ne de yazi.

su an kendime cok kizginim. herseyimi hep en son ana biraktigim icin. hep boyleydim ben. bir sekilde programa sokamiyorum kendimi. vaktim genis oldugu zaman hep baska seylerle ugrasmayi seciyorum. ne zaman ki vakit daraliyor ve panik anlarim basliyor, basliyorum calismaya. bilmem, belki de boyle kabul etmeliyim kendimi. kabul etmesem ne olacak ki zaten. yillarca hep 'artik erkenden hazirlanacagim' sozleriyle kandirdim kendimi, durum yine ayni, hep ayni. neyle savasiyorum ki, boyleyim iste.

su paneli sagsalim bir atlatayim, danismanlarim beni baslarindan def etmeden bir kurtulayim, soz artik hep zamaninda hazirlanacagim. sunu bir atlatayim, soz...

7 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Sevgili Müzi,
Kolay gelsin!

Ben de senin gibi son dakikacıyım.
Bu durumdan çok sıkılıyordum. Sonra birgün bir psikolog "her defasında tam zamanında yetişiyor, yetiştiriyorsan bu kendine güvenin bir yansıması olabilir" dedi. Sonucu biliyorsun ama o son dakika stresini yaşamaktan vazgeçemiyorsun, kısacası.
O günden sonra, bu son dakika sıkışmalarımda kendime kızmamaya başladım. Böylece gereksiz stres olmayıp, sadece sonuca ulaşmayı sağlayıcı stres taşır oldum.
Bir düşün, belki sana da iyi gelir.
Başarılar dilerim.

Adsız dedi ki...

Kolay gelsin. Ben de ayni dertten muzdaribim bugunlerde :( Eskiden sunumlari falan konferanstan bir hafta once bitirir, provalarini bile yapardim, artik ucaklarda, havaalanlarinda ancak birgun once bitirebiliyorum.

Hangi alanda doktora yapiyorsun? Simdiden basarilar!

Yasemin dedi ki...

Sevgili muzi, ekmekcikiza katiliyorum. Ben de hep yumurta kapiya gelince yaparim herseyi, sanki o panik ve stres daha da verimli yapar beni, ya da en azindan buna kendimi inandirmisim artik ;-) Hic unutmam master tezi savunma gunumun gecesinde oturup calismistim ertesi gune. Kolay gelsin, stres olma, nasilsa yetistireceksin herseyi :-)

müzi dedi ki...

sevgili ekmekcikiz,
sen bunu soyledin ya simdi, ben daha da yayarim kendimi artik :)
isin kotusu ben sonucu o kadar da iyi bilmiyorum. yani son dakikaciyim ama kendime oyle super de guvenmem yani... ama yine de guzel bir bahane bu. kullanilasi :)
tesekkur ederim basari dileklerin icin

zeyno$,
tesekkur ederim.
sosyoloji doktorasi benimki. ben de senin gibi yapacagim herhalde, yolda calisacagim. ama bir dahakine boyle olmayacak.. erkenden hazirlanacagim :)

yasemin,
evet, ben de o dar vakitlerde urettiklerime bakip kizarim kendime, sunu daha onceden guzel guzel yapsan ya derim kendime. sanirim dar vakitlerde insan daha verimli oluyor cunku daha iyi plan yapabiliyor. umarim yetistiririm, cunku bu seferki rekor denememdi, hic bu kadar sona birakmamistim :)

ayçobanı dedi ki...

kendimi gördüm cümlelerinde. haftaya konferans var ama elde ne var?! simdi panik oldum gece gündüz calisiyorum tabi... ah o kendimi serdigim günler icin nasil kiziyorum kendime simdi bir bilsen!!

elektra dedi ki...

ben başka bir yere takıldım, sanki bu dili ağzına çakıl taşı alıp kelimeleri böyle karından çıkan bir nefesle kısa keserek söylemek gerekir gibi geldi bana kveld kveld:))) yanılıyor muyum?

bir de bu kveld sözcüğü,beni çocukluğuma aldı götürdü. bit salgını vardı, anneler bunu ar meselesi haline getirmişti. benim evi bal dök yala olan annem, bit gelmesin, geldiyse de gitsin diye, kvell şampuanı ile kafamızı çitilerdi. yıkardı diye özellikle yazmadım, çitilerdi:) allahım ya, bu kabusum geldi aklıma kveld kveld bir de. bak kokusu bile burnuma geldi şimdi:)
iyi geceler...

müzi dedi ki...

ayca,
isin garibi su sIkIsIk anda bile bak seriyorum. bak mesela buraya mesaj birakiyorum.. aklim hep baska yerlerde hep..

elektra,
ne guzel bak kveld'i bir de cumle icinde kullanmissin :))
bizim ilkolkulda olmustu bit salgini. cidden ya, saklanir bu bitlenme durumu. asagilayici birseymis gibi gorunur. halbuki cocuk iste bitlenmis, yagli elleriyle sacina basina tutmus ya da baskasindan gecmis. tum okulu sarmisti da 2 gun tatil edilmisti okul. yenikoy ilkokulu'na buradan selam olsun..