28 Haziran 2012 Perşembe

"yangın var"

bu bir aşk filmi değil. ama ben hiç bir aşk filminden böyle etkilenmedim.

gurbet ellerde karadeniz tellerim titredi. 



videoda çalan türkü gürcüce. gelin getirilirken söyleniyor. insanın içine işleyen sözleri ise şöyle:

dokuz dağı yayan yürüdüm seni bulmak için
testimdeki suyu damla damla çoğalttım
gece ayışığında dolunayın masallarını anlattım sana
sabah günün şarkısını söylerim uzun şiirlerle

gelino gelino usul usul gel
gelino gelino yüksektir kapının eşiği
gelino kayınvaliden annendir
gelino kayınpederin babandır bu evde

bize toprak yeter üzerinde yatmak için
gökyüzünü üstümüze yorgan gibi örteriz
rüzgar bize yavaş yavaş ninni söyler
yıldızlar mumlar gibi aydınlatır teşekkür edercesine
 gelino gelino usul usul gel......

5 yorum:

Ebru dedi ki...

Bazen anlayarak bazen hiç anlamadan ama her durumda türküler bana da başka geliyor.
Çok güzelmiş.

müzi dedi ki...

ebru, filmi de izlemişsindir umarım:)

şule dedi ki...

ben bu filmi izlememişim, hemen yazdım bir kenara...sağol müzim :) hem gitmediğin için de sağol :)

türküler hangi dilde söylenirse söylensin güzeldir. bir tarafim gürcü de olsa hiç bir şey anlamadan ama hayran hayran dinledim bunu da.

müzi dedi ki...

sen de sağol şulecim. filmi seveceğine eminim. bazı sahnelerini tekrar tekrar izledim. onlar diyarbakır'dan artvin'e doğru yola çıktıklarında bulunduğum yer nasıl battı bana anlatamam. bi arkadaşımla güzargah belirliyoruz şimdi :)

Ebru dedi ki...

Ne yazık ki ben de izlemedim ama en kısa zamanda izleyeceğim.