1 Mart 2012 Perşembe

Yol Türküsü

Sevince by Erkin Koray on Grooveshark


Yol Türküsü

Çiz beyaz haritalara mor kalemle
Hiç görülmedik yepyeni kentleri
Hep oralara götür beni
Seninle olunca sıkılmam giderim

Çocuk yüreğinle sen kurarsın
Köprüleri alanları kuleleri
Panayırları ve çocuk bahçelerini
Çiz haritaların en güzel yerine
En güzel günleri ve geceleri
Seninle olunca çekinmem giderim

O kentlere yolcu diye çiz beni
Biletim pardesüm şemsiyem şapkam
Yüreğimde sevincim kafamda düşüncem
Nasıl da çok karıştık birbirimize
Bu el hangimizin eli
Bu saçlar hangimizin
Senin gittiğin her yere giderim


- Afşar Timuçin'den bir şiir. bu havalarda başka yerler, mevsimler hayal etmek için birebir... şarkıyı da çok seviyorum.

- gecem gündüzüm yine birbirine girmişti. sabahın köründe giriyordum yatağa. gün ortası uyanıyordum. şimdi biraz daha iyiyim. mesela gün aydınlanmadan yatabiliyorum:). bu sefer de hemen uyuyamıyorum. öyle olunca yatakta radyo dinliyorum.

- ne zevkli şey radyo dinlemek..

- bu aralar gözümü kapadığımda hep aynı şeyi hayal ediyorum. uçsuz bucaksız yemyeşil kırlar üzerinde bir yaz elbisesiyle ben.. belli ki kıştan bunalmışım.

- Bugün 1 Mart. havalar hissettirmese de resmi olarak ilk bahar ayına girdik. cemrelerin ilk ikisi de düştü zaten. başlı başına sevinme sebebi... 1 Mart'ımız, ve bahar müjdecisi cemrelerimiz kutlu olsun :)

4 yorum:

şule dedi ki...

zamanlama müthiş oldu yine...şiir ilaç gibi geldi. kendimi afşar timuçin'e adayayım ben de bari bu akşam :)

müzi dedi ki...

ne güzel bir akşam olmuştur öyleyse. bazen öyle bir gaza getiriyor ki beni şiirleri, çok tehlikeli... mesela bu şiirle fizan'a bile giderim :)

şule dedi ki...

evet, kesinlikle katılıyorum, tehlikeli :)

bir afsar timucin siiri de benden:
Hiçbir zaman yenilmedi geceye
Sevincim de inancım da
Doğru diye bildiğim güzellikler
Hiçbir gün kendisinden uzak
Bir şeye değişmedi

Hiçbir gün yolda koymadı beni
Güvenim ve direncim
Düşerim sandılar dönüp baktılar
Gülerek geçip gittim
Evet ben tek başındaydım
Onlar çok yalnızdılar

müzi dedi ki...

"bir serüvenin tanımı" :))
bununla birlikte türkü serisi şiirlerini de çok seviyorum. sanki en bi güzeli de Donkişot'un Akşamı. her bir mısrasında çok güzel anlamlar buluyorum. okuyorum okuyorum..