18 Mayıs 2008 Pazar

Guneye yolculuk...


Gecen haftasonu Stavanger'de Mai Jazz haftasiydi. biz de oradaydik. yolculuk uzundu. fotograf cekmek ve gordugumuz guzellikleri seyretmek icin durdukca biz, yol daha da uzadi. festival bahane, manzara sahaneydi.

yol boyunca gorduklerimi ozetleyecek olursam: dag, dere, nehir, fiyort derim.


burasi oldukca daglik bir ulke. e yagan kar da malumunuz. baharda eriyen kar sulari, daglardan atlayip intihar ederken derelere, nehirlere karisiyor, ozellikle baharda gurul gurul akiyor. o kadar cok su vardi ki, hangisi gercek selale, hangisi nehir, dere bilemedim. boyle her cesit akan suyu seyretmekle gecti iste yolculuk.


norvec'te yolculuk ederken ya dag tirmaniyorsunuz/iniyorsunuz ya da vadilerden geciyorsunuz. hiz yapmaya elverisli olmasalar da yollar fena degil. hatta dag yolu olduklarini dusunursek iyi bile diyebiliriz.


fiyortlardan bahsetmemek olur mu? onlar gosterinin bas oyunculariydi. bu nasil bir guzellik. ayni anda hem vahsi, hem sakin. dik ve sert kayaliklar ve aralarinda dingin, duru su. (aksime ise hic bakmadim duru suda. narsist degildim ne de olsa...)


gunes daglarin ardinda kayboluyordu, bizim daha yolumuz vardi oysa.


stavanger'e vardigimizda saat cok gecti. guzel bir uyku ve kahvaltidan sonra guzel bir gune baslayacagimiz belliydi. hava 22 derece, gunes piril pirildi. hareketli deniz kenari, retro dukkanlari ve kafeleri, dogal guzelligi ve jazz festivali ile stavanger'i sevdik biz.





18 yorum:

elektra dedi ki...

müziiiii, o güzelim aynada bakmaz mı insan aksine ya? çok güzel bir yerde yaşıyorsun, çoook. ama bittim ben, çok fena oldum:(

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Burasi da tam tersine fazla duz, tam benim sevdigim gibi orasi, cok sagol paylastigin icin...

Denizaki dedi ki...

fotolar asilmis: oleeeeeyyyy!!!!
cok icim gitti benim. yaninizda olasim geldi. Belki olabilirdik de...:'(
Neyse, belki Bergen'e birlikte gideriz. Niyeyse Stratford upon Avon gibi bir yer hayal ediyorum. Orasi da masal gibiydi ya, Bergen'e de oyle diyorlar...
Umarim bir gun yapariz.
Harika olmus... :))

Ingiltereden Alisveris dedi ki...

ne kadar huzurlu sakin gorunuyo bayildim ben buraya muhtesem

Justin Biebery dedi ki...

Bloğuma nihayet yazdım, tam 'Müzi ne yapıyor acaba?' diye seni tıklayacaktım ki yorumunu gördüm:) Teşekkür ederim destekleyici yorumun için.

Çok güzel bir haftasonu gezisi olmuş. Manzara müthiş. Sevindim senin için.

Sevgiyle...

müzi dedi ki...

Elektra,
sudan yansiyan aksime asik olup da narsist'in dustugu duruma dusmeyeyim dedim. bence sen de cok guzel bir yerde yasiyorsun. benim o taraflara olan ozlem su donemler artti da...

Alp&Ege'nin annesi,
burada tanistigim avustralyalilar da ayni yorumu yapiyor hep. "cok guzel bir ulke, daglik" diyorlar. insan neyden marum kalmissa onu seviyor galiba.

Deniz,
icin gitmesin, birlikte de gezeriz yahu. kacmiyor ya burasi. kacsa da tutarim ben, yapisirim pacalarina, deniz'i bekle derim :)

small button nose,
hosgeldin. oyle gercekten, genelde huzurlu ve sakin bu taraflar. ama insan icindeki huzursuzluklari gittigi heryere tasimasini biliyor, masallah :)

Fatma,
sen uzun bir ara yazmayinca ben de Fatma nerelerde acaba diye geciriyordum kafamdan. yazini gorunce sevindim. aldigin kararlar beni bile heyecanlandirdi. bu bahara karsi koymak zor, insanin icinde oyle bir yeniliklere baslama istegi uyandiriyor ki, karsi koymak imkansiz. karsi konulmasin da zaten.
sevgiler

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Müziciğim,
Danimarka'dan yukarıları bilmiyorum. Birgün, denizden kıyı kıyı gezmeyi hayal ediyorum.
Bu yolculuğunuz denizden yapılan fiyort gezisinin karadan yapılan versiyonu mu?
Ne çok su ve yeşillik, çok güzel.
:))

şule dedi ki...

müzik ve fotograflar bende isi gucu birakip gezme istegi yaratti. ne guzel gezmissiniz.evler bile doga kadar huzurlu sanki...

neo dedi ki...

muzi,

çok guzelmis gezdiginiz yerler, fiyotlara ve retro dükkana bayıldım. o durgun sudaki aksi ne guzel gökyüzünün, masaüstü resmi yaptım hemen :)

Adsız dedi ki...

ah müzi ne güzel yerler. resimler insanın içini açıyor. denize inen sakaklar ve dükkandaki elbiseler ne hoş.

New York Muhtari dedi ki...

ben de ben de istiyorum, o duru sularin resmini cekebilmeyi.. sirinlik yapsam bir sonraki seyahate yaziktir muhtara deyip beni de gotururmusunuz??

harika resimler!!!

ps: Bitti!! :-)))

müzi dedi ki...

ekmekcikiz,
evet, bu karadan yapilan bir gezi. denizden kiyi kiyi gezmek de guzel olur hic suphesiz. ozellikle gunesin batmadigi gunlerde kuzey kisimda yapilan o tur geziler cok populer.

sule,
senin gezmek icin pek de bahaneye ihtiyacin yok, di mi? :)
ev konusunda haklisin. norvec evleri gercekten cok guzel. ve de bu gorulenler standard evler. oyle pek de bir ozelligi yok onlara gore cunku onlara gore bu evler gayet normal. herhalde diger ulkelerde herkesin boyle evlerde yasadiklarini saniyorlardir.

neolitik hanim,
is yasaminiza biraz olsun ferahlik katabildiysek eger yeni masaustu resminizle, ne mutlu bize :)

pelin,
o denize inen sokak ayrintisina ben de bayiliyorum. yasanilan yer boyle bir yer olmali. sokaktan deniz gorulebilmeli, evden cikip insan pit pit deniz kenarinda inebilmeli. hatta deniz kokusu buram buram sarmali etrafi. benim icin de asil huzur bu demek.

NY muhtari,
hayirdir, soyledigin tarihten daha erken acmissin dukkani. isleri kolayladin herhalde. pek iyi, sevindim senin adina. darisi basima artik. olur tabi, yeteri kadar sirinlik yaparsan eger aliriz seni de yanimiza bir dahaki geziye :)

Fulya dedi ki...

guzel yer gercekten ama ben jazz festivali kismini cok kiskandim bizim sehrimizde de yapiliyor senede birkere. ben cok egleniyorum.

New York Muhtari dedi ki...

Muzi'cigim gene guzel muziklerinle beni benden aldi sayfan.. yapma yaziktir valla ise mise fokus olamiyorum ;-)))

mezuniyet torenim 28 Mayis'ta ama ben simdiden kutlamalara basladim ;-))

teyzenteyfik dedi ki...

Ne güzel yerlermis gercekten de...
Günün müzigi de pek güzeldi. Zaten ise mise fokus olmaya calismayan benim icin :)

müzi dedi ki...

fulya,
festivallerin sehre getirdigi canliligi seviyorum ben bir de. istanbul film festivalinde nasil da kostururduk biz oradan oraya. su festival bitse de normal tempoya geri donsek derdik. burasi fazlaca sakin bir ulke. festivaller daha da bir onem kazaniyor bence boyle yerlerde.

NY Muhtari,
mezun olacaksin iste, ne isi gucu yahu, birak bosver, zaman keyif zamani. fazlasiyla hak ettin sen.

TeyzenTevfik,
:) hele cuma gunleri insan hic birseye fokus olamiyor, di mi? Muhtar'a dedigim gibi, sen de bosver. ben de calisiyordum, bir yandan muzigi actim. simdi herseyi biraktim, muzik dinliyorum. "deliyim, kime sorsam donusum yok, nereye gitsem mavi" diyor su anki sarki. hata bende. ders calismak icin bu muzik acilir mi hic.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Çalış Müzi, az kaldı di mi? Ne var ki şunun şurasında?
:))

Adsız dedi ki...

Sayın blog yöneticisi internette dolaşırken sitenize rastladık. Çok önemli bilgiler vermişsiniz. Parsel Bacası olarak başarılarınızın devamını dileriz.