30 Aralık 2008 Salı

2009, beni yorma!

2008 yili icinde yapilacaklar listesi hazirlamistim. listede uzerini cizdiklerim de var, degil yapmak yanindan gecmediklerim de.

yeni sene degisim getirecek. bunu gorebiliyorum. bu sefer onumde bir listem yok. ama ne istedigimi biliyorum. bu yuzden de huzurluyum.

cok sukur arsiz insanlardan olmadim hic. onu bunu istiyorum deyip isteklerim olmadiginda etrafimdakileri rahatsiz etmedim. arsiz-ac insandir beni en cok rahatsiz eden. neye sahip olduguna degil de neye sahip olmadigina odaklanan ve hep isteyen... bir kimlik sahibi olmak icin surekli ugrasan, etrafiyla rekabet eden, didinen ama icini bos birakan...

su an Elvan Demirkan'in bir kitabini okuyorum. kitapta soruyor; "hayatinizda yapmak istediginiz degisiklikler icteki huzursuzlugunuzu ozgurluge mi donusturecek, yoksa surekli isteyen, doyumsuz egonuzu tatmin etmek icin mi?"

ne kadar dogru bir soru. istekler bitmez. ama istedigin seyin neye hizmet edecegini bilmek cok onemli. egomu tatmin etmek icin diyorsan bunun cozumu arabayi degistirmek ya da daha buyuk bir eve tasinmak degil. ruh, gonul ya da kimlik, parayla satin alinanlarla dolmuyor. degisim evet lazim ama yaniltici bir ugrasa donustugu zaman sadece zaman ve para kaybi.

"korkudan, hirstan, asilsizliktan sizi kurtarmayacak bir degisim tatmin etmez. ayrica degisim kendinize ve baskalarina daha sefkatli yaklasmaniza yol acmiyorsa sadece enerji kaybidir".

dilerim yeni yil guzel degisimler getirsin. hep iyilik guzellik istiyoruz da herseyin istedigimiz gibi olmasina olanak yok. muhakkak ufak tefek hayal kirikliklari yeni yilda, daha sonraki yillarda ve yasadigimiz surece olacak. onemli olan, bunlarin hayat kosullarindan kaynaklanan gecici mutsuzluklar oldugunu bilmek ve bunlarin altinda daha derinlerde bir yerde kendi ic huzurumuzu bu geciciliklerden ayird edebilmek.

dilerim kendimize yaptigimiz baskiyi hafiflettigimiz, daha hosgorulu, kendimizi ve sartlarimizi kabul edebildigimiz guzel bir yil olsun 2009.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne kadar guzel bir yeni yil yazisi olmus bu Muzi. Benim dusuncelerimi yaziya dokmussun resmen. Utanmayip yazina FB'den link verecegim :)

2009'un hepimiz icin guzel bir yil olmasi dileklerimle :)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Müziciğim,
Yeni yıl dileklerine sonuna dek katılıyorum.
Yeni yıl, gönlüne göre olsun!
:))

sam dedi ki...

2009.
mutlu,sağlıklı,keyifli bir yıl olsun.
Güzel insanlar güzel şeylere layıktır.
;)
Selamlar

elektra dedi ki...

2009 yorma müz,'yi yaaa:) kocaman sevgilerle iyi yıl dileklerimi yollluyorum müzicim:)

ayçobanı dedi ki...

Iyi seneler!! Istedigin gibi, yalin, huzurlu umarim :))

müzi dedi ki...

zeyno$cugum,
FB'dedigin nedir anlayamadim ama yine de oyle dedigine sevindim :) ben de seninle ayni seyi diliyorum. 2009 hepimiz icim guzel bir yil olsun. opuyorum

pek sevgili ekmekcikiz,
yeni yil hepimizin gonlune gore olsun. kotulerin kaybettigi iyilerin kazandigi bir yil olsun. opuyorum

sevgili sam,
dilerim o guzel seyler yeni yilda sadece iyi insanlari bulsun. iyi ve mutlu yillar. opuyorum

canim elektracim,
o yuregin kadar guzel dileklerini aldim. ve seni cok opuyorum.

sevgili aycobani,
insallah. seninki de aynen senin istedigin gibi olsun. opuyorum.
sevgiler.

endiseliperi dedi ki...

sevgili müzi,
ben de ne istediğime odaklandığım zaman, çocuksu bir zayıflık hissediyorum. yahu, istediğin şuncacık şey mi, diyorum, yazık sana.

sonra bu utançtan kurtulmak için, koskoca dünyanın barışını, bütün insanlığı doyuracak ekonomik sistemlerin icat edilip uygulanmasını filan dilemeye geçiyorum. bunu yaparken de, komünist abimin üniversitede sınıfta kala kala eşşek kadar olup hala babasından harçlık alışını düşünüyorum. insanın kendi ekonomik gücünü, sağlığını korumasının, kendisini sevme becerisi göstermesinin, sonra da dünyaya ait dileklerde bulunmaya hak kazanacağının doğru olacağı kanaatine varıyorum. işte bu noktada da senin dileğin devreye giriyor. kendin için neyi, ne kadar isteyeceğini iyi bilmek:) uzattım yahu.

mutlu yıllar diliyorum kestirmeden.

sevgiler.

müzi dedi ki...

guzel peri,
keske hep uzatsan sen. hatta uzatabilme hakkı sırf senin gibi yazabilen ve konusabilenlere verilse.
ben ne istedigimi biliyorum diyorum ama yanlıs anlasilmasin, ben de isteklerimle ilgili her turlu gelgiti cozmus degilim. akıl-gonul-kabiliyet arasındaki uyum her zaman dengeli olamayabiliyor. bir istegin akla uygun geliyorsa gonlune uygun gelmeyebiliyor, ya da gonule uygun gelen kabiliyetine uygun olamayabiliyor. ama burada onemli olan, senin de yazdıgın gibi, istegini icine sindirebilmek. bunu istiyorum ama hak ediyor muyum sorusunu sorabilmek. ya da kısacası, isterken bile sorumlu davranmak, aynı bir sorumlu dunya vatandası gibi :)

ben de sana iyi seneler dilerim.
sevgiler